Mani Gyenes ia sambata startul pentru a opta oara la Dakar
Start in cea de a 40-a editie a Raliului Dakar
Maine, 6 ianuarie, in Lima, Peru, se da startul editiei din 2018 a celui mai cunoscut rally-raid al planetei. Emanuel Gyenes concureaza pentru a opta oara in Raliul Dakar si are ca obiectiv un rezultat cat mai bun in clasamentul general.
Se pare ca cifra norocoasa din acest an este 8, Mani fiind la cea de-a 8-a sa participare la Dakar, in anul 2018 si avand cel mai mic numar de concurs primit pana acum, #28. Sa speram la fel ca si el, ca este un numar norocos si sa-i tinem cu totii pumnii in ceea ce se anunta a fi cea mai dificila editie din istoria acestui raliu.
Desi initial s-a inscris la clasa Maraton si la verificarile tehnice din Europa, motocicleta a fost acceptata pentru aceasta clasa, in Lima oficialii au decis ca este mai bine ca Mani sa concureze la clasa SuperProductie. Maraton este o clasa in care nu ai voie sa schimbi o serie de componente de pe motocicleta in timpul raliului (inclusiv motorul), iar motocicleta trebuie sa fie cat mai apropiata de versiunea vanduta de constructor.
Suspensiile WP Cone Valve si amortizorul spate, cu care este echipata in prezent motocicleta lui Mani, au fost considerate mai performante decat ce este admis pentru aceasta clasa. Avantajul mutarii la SuperProductie este posibilitatea de a urca mai sus in clasamentul general decat atunci cand concurezi la Maraton, intrucat la SuperProductie iti poti permite sa fortezi mai mult neavand aceleasi limitari in ceea ce priveste schimarea pieselor. In 2016, cand a obtinut cea mai buna clasare a sa in Raliul Dakar, locul 14, riderul Autonet Motorcycle Team a concurat tot la clasa SuperProductie.
In prima dintre cele 14 etape se va merge din Lima in Pisco, pe o legatura de 242 de km, iar proba speciala va masura 31 de km, fiind primul contact cu desertul Atacama, pe al carui teritoriu se va concura pana pe 11 ianuarie, cand se va ajunge in Bolivia.
Emanuel Gyenes #28: „A trecut foarte mult timp de cand nu am mai fost in Atacama. Cred ca acum vom merge pe acelasi traseu ca cel din 2012, doar ca in sens invers si ma astept sa fie un inceput foarte greu.
Pentru prima data in America Latina noi, motociclistii, vom avea doua etape maraton. Nu vom beneficia la finalul zilei de ajutorul echipei de asistenta tehnica. Va fi mult mai complicata cursa.
Este destul de greu sa comunicam in timpul raliului pentru ca accesul nostru la internet este limitat, insa ma bucur de fiecare data cand reusesc sa ma conectez si citesc mesajele de incurajare. Le multumesc tuturor celor care sunt alaturi de noi si le urez un an bun!”
Urmariti zilnic motomaniac.ro pentru a afla ultimele noutati din Dakar 2018 si evolutia celui mai valoros pilot al nostru – Emanuel Gyenes. De asemenea, pentru mai multe detalii despre cum decurge aventura singurului concurent roman la Dakar 2018, accesati: https://www.facebook.com/ManiG yenes/
Pentru mai multe detalii despre raliu, vizitati: http://www.dakar.com/
By: Maria-Teodora Secul