Dakar 2024: Mani Gyenes, pe 10 la Rally2, după 10 etape
Ultimele două etape (a 9-a și a 10-a) au fost cu suișuri și coborâșuri pentru Mani Gyenes și nu este de mirare că, pe măsură ce ne apropiem vertiginos de marele finiș din Yanbu, suspansul și presiunea cresc. În etapa a 9-a (Ha’Il – AlUla), concurenții au coborât, pentru a doua oară în această ediție a raliului, spre AlUla și au avut de parcurs o probă specială de 435 kilometri. Emanuel Gyenes #34 a terminat ziua pe poziția 32, cu timpul de 05H 33′ 29’’, la o diferență de 00H56’53” față de câștigătorul zilei, Adrien Van Beveren (Monster Energy Honda Team). Pilotul francez a fost urmat la 42 de secunde de americanul Ricky Brabec (Honda) şi la 4min29sec de chilianul Pablo Quintanilla (Honda). În clasamentul general, Emanuel Gyenes a coborât o poziție, pe locul 22, la 6h07min43sec de liderul clasei moto. La categoria Rally 2, românul nostru a fost al 20-lea şi ocupă locul 10 la general, la 3h43min10sec de liderul Romain Dumontier (Franţa).
La finalul zilei, Mani ne-a povestit prin ce a trecut în etapa a 9-a:
“Etapa a 9-a a fost una interesantă pentru mine, cu 435 km de probă specială. Primii 60 de kilometri au fost cu dune, cu iarbă, iarba cămilei; a fost un teren destul de solicitant fizic. După aceea a venit o zonă întinsă, o zonă rapidă. Acolo mi-a plăcut foarte mult, dar a fost mult praf ridicat de către concurenții din față, încât am fost nevoit să ies din traseu. Și chiar acolo era un waypoint, pe care l-am omis, din păcate și am mers vreo patru kilometri până mi-am dat seama că nu am luat acel waypoint și a trebuit să mă întorc. A fost greșeala mea, clar. Acolo am pierdut vreo cinci minute. Am devenit și un pic stresat și nu am fost în apele mele, așa că am pierdut acolo timp și până la alimentare am tras tare. Acolo m-am liniștit, în zona de alimentare și în a doua parte a fost iarăși o zonă cu nisip adânc și pietre mari și a fost destul de greu ca să le ocolim, cred că 150 de kilometri. Să mergi printre bolovani mari și nisip adânc, a fost foarte solicitant, dar ideea a fost să nu mai fac greșeli de navigație, cum am făcut la kilometrul 178 și am ajuns la finiș cu o întârziere de 5-6 minute, care a fost greșeala mea, dar asta e, contează că am terminat și etapa a 9-a.”
a relatat Mani Gyenes #34.
Etapa a zecea, cu plecare şi sosire la AlUla a fost o buclă de 612 kilometri, dintre care, 371 kilometri de probă cronometrată. Sătmăreanul Mani Gyenes a terminat etapa pe locul 27, păstrând poziția 22, la general. La Rally 2, Mani a fost al 14-lea în etapa de miercuri şi se menţine pe locul 10 în clasamentul general. Proba specială a fost una cu mult nisip, care “cerea” viteză; porțiuni cu pietre și aproape invariabil, cu nuanțe greu de descifrat în road book. Navigația a fost, așadar, factorul-cheie la clasa moto, iar la mașini, posibilitatea ridicată de a face pană.
Emanuel Gyenes (#34, Autonet Motorcycle Team): „Din păcate, săptămâna a început cu dispariția colegului de la Original, Carles Falcon, care a suferit o accidentare foarte dură în a doua etapă a raliului și fusese transportat în Spania. Ultimele două zile au fost foarte solicitante fizic și cu mult praf. Într-o secțiune din etapa a noua, a fost atât de mult praf, încât a trebuit să ies un pic din traseu să văd pe unde merg. Din păcate, am ratat un waypoint care avea o rază mică de activare și a trebuit să mă întorc să-l marchez. Cred că am pierdut 5 minute din cauza aceasta. Mai sunt două etape până la podiumul de sosire și voi încerca să fiu prudent, pentru că și din AlUla către Yanbu vom avea foarte multă piatră și vom rula mult în canioane“.
#34 Emanuel Gyenes – Autonet Motorcycle Team
Etapa a 11-a, între Al-Ula şi Yanbu a avut 587 km (420 km cronometraţi), despre care vă voi relata în următorul articol. Etapa 12, finală, din 19 ianuarie, va măsura 326 km și sperăm să-l vedem cu bine pe Mani la finișul din Yanbu.
By: Maria-Teodora SECUL