Dakar Rally 2019: Mani Gyenes trece cu brio prima etapa

Pe principiul “de la bal, la spital”, doar ca invers, Mani Gyenes face ceea ce stie el mai bine si la mai putin de doua luni de la accidentarea suferita – urmata de operatie si recuperare, toate facute intr-un timp record – trece cu brio de Prima Etapa a Dakarului si este optimist in ceea ce priveste restul zilelor de concurs.

Acest fapt nu face decat sa evidentieze inca o data meritul si dreptul lui de a se afla acolo si de a primi an de an sustinere din partea sponsorilor si a noastra, a tuturor.

După startul festiv din Lima, ediția 41 a celui mai titrat rally-raid al planetei a continuat ieri cu o etapă de 330 km, care a inclus o probă specială de 84 km. Aflat încă în perioada de recuperare după fractura suferită la humerusul drept, Mani Gyenes a folosit primii km din raliu pentru a lua pulsul și a vedea ce ritm de cursă poate avea în situația dată.

Mani Gyenes etapa 1, desertul Atacama, Dakar 2019, foto RallyZone Cristiano Barni

Emanuel Gyenes (#32 Autonet Motorcycle Team): ”Am trecut de prima probă specială. Acești 84 de km au fost chiar destui pentru mine, așa de încălzire. Am avut vreo 70 de km de dune și vreo 14 km de drum, de râu secat. Nu a fost un traseu foarte greu, nisipul a fost destul de tare, nu m-am blocat niciodată. Am încercat să țin un ritm mai scăzut, să nu cad și să trebuiască să ridic motocicleta. M-am simțit bine, având în vedere situația mea, așa că zic că va fi bine în zilele ce urmează.”

După această etapă de acomodare, Mani ocupă locul 67 în clasamentul general, 8 la clasa Maraton și 4 în clasamentul categoriei Malle Moto (cei 31 de concurenți de la această categorie nu au asistență tehnică și trebuie să își pregătească singuri motocicletele). Este cea mai dură formă în care se poate participa în Raliul Dakar și cea care amintește cel mai mult de greutatea primelor ediții.

Emanuel Gyenes etapa 1, desertul Atacama, Dakar 2019, foto RallyZone Cristiano Barni

Ce urmează azi, 8 ianuarie:

Etapa a 2-a (Pisco – San Juan de Marcona) măsoară 552 km, 342 dintre aceștia sunt km probei speciale. Mașinile pornesc primele pe proba specială, fapt ce le va face mult mai dificilă viața concurenților de la moto, care vor avea de mers prin deșertul Atacama în urmele lăsate de roțile celor de la categoria Auto. Fiind o zonă cu nisip foarte fin, în care aderența se schimbă drastic din pricina temperaturilor ridicate de peste zi, organizatorii au decis să dea startul întâi mașinilor, pentru a evita ca un număr mare de concurenți să rămână între dune. Anul trecut, în aceeași zonă, au fost zeci de echipaje care au fost nevoite să își petreacă noaptea între dune, așteptând să scadă temperatura.

Mani va lua startul pe proba de 342 km la ora României 16:42.

Ziua 1 a fost adjudecata de Joan Barreda Bort (Monster Energy Honda Team 2019), urmat la doar doua minute de Pablo Quintanilla (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing) si pe 3, de catre Ricky Brabec (Monster Energy Honda Team 2019).

Urmatorii patru piloti – Adrien Van Beveren, Sam Sunderland, Toby Price si Campionul en titre Matthias Walkner – au realizat timpi apropiati, la trei minute distanta fata de lider.

Joan Barreda Bort: “Este intotdeauna dificil acest tip de etape. Toti sunt foarte rapizi pe acest tip de teren. Este un mod entuziasmant de a incepe astfel, dar uneori poate fi periculos.Trebuie sa fii mereu precaut. In concluzie, cred ca am facut o etapa buna, am un feeling bun si suntem pregatiti pentru etapele care vin.”

Credit foto: Rally Zone – Cristiano Barni

By: Maria-Teodora Secul