Mani Gyenes se acomodeaza cu Atacama si urca in clasamentul general

Primele doua zile din Dakar 2018 au fost ca o reacomodare a pilotului nostru cu desertul Atacama. Mani Gyenes n-a mai avut contact cu nisipul moale de 6 ani de zile, singura exceptie fiind in 2016 cand a participat la Oilibya Marocco Rally unde a avut doar 40km de dune, incomparabil cu ce are de infruntat acum.

Cu toate acestea, pilotului Autonet Motorcycle Team angrenat în cea de a 40-a ediție a Raliului Dakar ocupă locul 35 în clasamentul general provizoriu, după primele două etape dintre cele 14 etape câte sunt programate.

Dakar 2018 a debutat sâmbătă, 6 ianuarie, cu startul oficial din capitala peruană Lima, iar prima probă specială, deși a avut doar 31 de km, a fost o “încălzire” dură. Desfășurată 100% pe nisip, pe această primă probă specială s-a dat startul în ordinea inversă a numerelor de concurs.

1

Duminică, 7 ianuarie, a urmat prima etapă adevărată de Dakar, cu 267 km de probă specială într-o buclă în jurul orașului Pisco.  Primii 40 de km au fost parcurși printr-un canion, au urmat platouri și dune foarte înalte, o reîntâlnire deloc simplă cu deșertul Atacama, cel mai arid din lume. Mani a concurat în acest deșert ultima dată în 2012 și în dune înalte nu a mai fost din 2016, când în Raliul Marocului au fost incluși câțiva km, așa că această a doua etapă din Dakar 2018 a fost o readaptare.

Inedit la această etapa,Pisco-Pisco, a fost faptul că motocicletele, care în general pornesc primele pe traseu, au luat startul după cei de la categoría Auto, iar rulatul în urmele create de mașini a îngreunat situația.

2

Emanuel Gyenes #28: „În prima etapă am pierdut ceva timp cu găsirea unui way point (punct GPS), dar acea primă probă specială a fost o încălzire bună. A doua probă a fost una destul de lungă, cu mult nisip, pe traseu am găsit foarte multe mașini răsturnate, împotmolite. Și noi motocicliștii am avut probleme, în unele locuri a trebuit să ieșim ca dintr-o pâlnie din dune. A fost destul de cald și din cauza aceasta nisipul a devenit și mai moale. Mă bucur că după ce s-a mai consumat din carburant și s-a mai ușurat motocicleta am reușit să depășesc destul de mult și să recuperez din pierderea de timp suferită în prima etapă. ”

© RallyZone - Edoardo Bauer

Astăzi, 8 ianuarie, în cea de a treia etapă s-a mers de la Pisco la San Juan de Marcona fiind programați în total 504 km. Proba specială a avut 296 de km și a abundat în canioane și dune. Au ajuns într-o zonă numită Dunele Ica, loc unde se află unele dintre cele mai înalte dune de pe Terra

Tot  dunele rămân principala atracție și în etapa de mâine, 9 ianuarie. În bucla San Juan de Marcona se va da startul chiar de pe plajă, urmând să pornească de pe malul Oceanului Pacific câte o linie de 15 motocicliști, iar apoi se va ajunge în cea mai lungă secțiune cu dune inclusă.