Reportaj: PISCU’ NEGRU – Hard Enduro la 2300 de metri

DSCN1503

Sambata, 6 septembrie, pe Transfagarasan s-au dezlantuit 56 de enduristi dornici sa cucereasca Piscu’ Negru! Daca anul trecut Mama Natura nu a tinut cu ei si nu a permis decat celor mai duri sa ajunga la Finish dupa ore de chin, anul acesta vremea a fost neasteptat de frumoasa. Cu toate ca a plouat putin in noaptea dinaintea cursei, nu a avut un impact notabil asupra traseului. In plus, ziua de ieri a fost una perfecta, soarele jucandu-se printre nori.

DSCN1674Dar, sa revenim la Hard Enduro si sa trecem in revista cateva dintre momentele interesante. Startul s-a dat la ora 9:00 pentru clasa Profi, apoi pentru Experti, iar la final, pentru clasa Hobby, fiecare rider plecand la un minut distanta fata de celalalt.Din pacate pentru Andy Noakley (clasa Profi), acesta a ajuns la Start dupa ce plecasera si ultimii piloti de la clasa Hobby. A fost penalizat cu o ora si din aceasta cauza a terminat cursa pe locul 6.Lupta a fost acerba la clasa Profi, iar ghinioanele nu au lipsit. Pilotul BGS Motorsport – Jozsa Norbert-Levente – aspirant al podiumului, a fost nevoit sa abandoneze cursa din cauza cablului de acceleratie rupt. El s-a intors in tabara pentru a remedia defectiunea, dar timpul pierdut cu reparatia a fost prea mare. Totusi, Norbert a ales sa parcurga traseul integral, de placere si a spus ca: “Imi pare rau ca nu am putut sa particip la lupta pentru podium, dar ghinoane i se pot intampla oricui. Ma bucur totusi ca am parcurs traseul, pentru ca mi-a placut foarte mult.”Podiumul la clasa Profi a fost revendicat de catre: Klaus Sorensen (track managerul Red Bull Romaniacs) – locul I, Paul Fratila (fondator H.E.C.S)- locul II si Isac Teodor – locul III.Locul 4 a fost ocupat de catre Mihu Adrian, iar pe 5 s-a clasat Harpa-Paul Cristian (Pictoru’ – Haita Motoclub Deva), care ar fi avut toate sansele la podium. Din pacate a ales gresit guma pentru tipul de teren, fapt ce i-a ridicat constant probleme pe traseu. La clasa Experti s-a evidentiat Robert Szakacs – BGS Motorsport, care, cu toate ca nu s-a recuperat complet dupa accidentul suferit la umar, a castigat locul II: “Asteptam mult concursul acesta, deoarece stiam de anul trecut ca e foarte foarte fain! Din pacate nu m-am putut inscrie la clasa Profi, doar la Experti, din cauza ca inca sunt in timpul recuperarii cu umarul! Dupa o pauza de aproape 2 luni, m-am simtit bine pe motor, dar inca simt ca-mi oboseste umarul mult mai repede decat inainte… Am avut o aderenta extraordinar de buna multumita cauciucului GoldenTyre, care m-a ajutat sa urc pe locul II. Ma bucur ca asa, incet incet, pot incepe din nou sa ma duc la competitii si sa continui sezonul!”Andrea Goga – Team Manager BGS Motorsport: “Ma bucur pentru rezultatul lui Robert Szakacs – locul 2 la clasa Experti si al lui Stefan Popescu care a terminat pe locul 14 la clasa Experti, un rezultat demn de lauda in conditiile in care acesta practica ramura hard enduro de foarte putin timp. Din pacate echipa BGS Motorsport a avut si ghinioane.. Lui Attila Ilyes i s-a spart un furtun de la radiator fiind astfel nevoit sa renunte la parcurgerea ultimei bucle, lui Zsolt Varga i s-a rupt lantul si a pierdut timp pretios cu reparatia, iar Norbert a abandonat din cauza cablului de acceleratie rupt. Dar este un concurs dur si este normal sa intampini defectiuni tehnice; este in pachetul cu riscurile asumate. Sper ca la editia de anul viitor sa avem mai mult noroc si am incredere in echipa! Sunt sigura ca rezultatele vor fi mai bune.”La clasa Hobby, singura femeie din cursa, a terminat pe locul 7. Este vorba bineinteles despre Andrea Goga – Team Manager BGS Motorsport. Iata ce a declarat pentru Motomaniac:

Motomaniac: Cum a fost pentru tine editia din acest an la Piscu’ Negru?

Andrea Goga: “Fata de anul trecut mi s-a parut mai usor, desi a fost acelasi traseu. Am terminat sub doua ore, ceea ce m-a bucurat enorm. Recunosc, am fost “echipata” corespunzator din toate punctele de vedere pentru acest tip de traseu/sol si anume faptul ca stiam unde am ramas blocata anii anteriori. Asa ca, mi-am ales alte trase mult mai bune, plus motoreta mea Freeride care m-a ajutat enooorm pe portiunile dificile, plus sfantul GoldenTyre X – toate astea m-au ajutat sa parcurg traseul fara probleme majore.”

Motomaniac: Ce portiuni de traseu au fost mai problematice pentru tine?

Andrea Goga: “S-a intamplat de vreo doua ori sa fim nevoiti sa ne ajutam reciproc cu amicul Fane la doua trepte pe iarba, care, vizual vorbind nici nu existau, dar Dumnezeu stie ce soi de iarba o fi cel din golul alpin, ca nu a existat cauciuc care sa aiba grip bun pe ea. In afara de asta am mers cursiv pe tot traseul, fara vreo portiune anume unde sa pierd mult timp.”

Motomaniac: Esti multumita de rezultatul obtinut?

Andrea Goga: “Ehei, loc de mai bine este tot timpul, asta inseamna progres, sa vrei mai bine. Daca as fi mereu multumita de rezultat, ar insemna sa stagnez. In comparatie cu anii trecuti este un rezultat foarte bun si ma bucur ca am terminat pe locul 7, dar stiu ca se poate si mai bine :)

Motomaniac: Care au fost, in opinia ta, factorii care te-au “intarziat”?

Andrea Goga: “Stii cum e…? Timpul trece parca mai repede cand esti pe traseu si fiecare minut pe care iti permiti sa il pierzi este un lux, ca doar stai din timpul tau…Din nefericire am intampinat si eu o problema tehnica. Sus, in golul alpin mi-am dat seama ca nu am frana spate…asta m-a incetinit pe coborarea de cativa kilometri care ne aducea la Finish, pierzand cateva minute si posibil unu-doua locuri mai sus in clasament, din cauza acestui “handicap”. Dar mai sunt si alti factori. Poate daca nu pierdeam cele 30 de secunde pentru a-mi trage sufletul de 7 ori, poate daca nu gaseam blocaj sa stau la coada 3-4 minute pe diferite portiuni, poate daca aveam frana spate in regula si coboram cu 3 minute mai repede etc.,etc… sunt calcule pe care le faci fara sa vrei, indiferent de locul pe care termini. Asa iti dai seama ce sa nu mai faci data viitoare, ce trebuie imbunatatit, ca sa poti veni mai in fata in clasament.”

Motomaniac: Ce impresie generala ti-a lasat Piscu’ Negru si cum l-ai descrie prietenilor si celor care inca nu au reusit sa participe la aceasta cursa?

Andrea Goga: ”Locatia, atmosfera, organizarea, toate sunt la superlativ! Iar privelistea pe care o ai cand ajungi sus in golul alpin, cu greu poate fi egalata. Merita sacrificiul de a te chinui pe traseul greu, plin de bolovani pentru a ajunge acolo, pentru ca rar iti este dat sa ti se astearna spectacolul acela natural in fata ochilor.. Am fost la toate editiile si voi reveni cu mare drag la Piscu Negru!”

Tot la clasa Hobby, dupa doi ani in care a lipsit din peisajul competitiilor, Aldea Alfred (fondatorul FM Racing Romania) a terminat cursa pe locul 9, la doar doua luni de la un accident soldat cu fractura la clavicula si fractura de antebrat. Cu toate acestea, el s-a declarat incantat de cursa si chiar a facut si o bucla de traseu Profi din greseala, ceea ce l-a costat cateva locuri in clasament. Nu este deranjat de acest lucru, intrucat a spus ca el a venit sa se dea cu motorul, sa se bucure de peisaj si de un traseu bun. In plus este un rezultat destul de bun daca punem in balanta toti factorii.

In incheiere, tot ce mai pot adauga este faptul ca aceasta superba cursa organizata de Vali Chefani si cativa prieteni a fost o reusita si o incantare pentru toti participantii, care, pe langa faptul ca s-au bucurat de trasee de Hard Enduro de calitate la o altitudine de 2300 de metri “pe-un picior de plai/pe-o gura de Rai”, s-au simtit bine si inainte de cursa, si dupa cursa, langa un foc, la un pahar de vorba si-o chitara. Un singur lucru a lipsit…un numar mai mare de sponsori. Si acest lucru ameninta editia de anul viitor de la Piscu’ Negru si nu numai. Ar fi pacat sa se intample acest lucru…

Reportaj realizat de: Maria-Teodora Secul

POZE + VIDEO

VIDEO

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>