Dakar Rally 2019: Iron MANI Gyenes incepe saptamana 2 pe locul 2 General Malle Moto


Prima jumatate a celui mai dur raliu al planetei a trecut pe cat de repede, pe atat de spectaculos, aspectul marcant fiind evolutia singurului pilot roman participant, Emanuel Gyenes. Daca in ziua sosirii lui in Lima, pilotul satmarean declara ca urmeaza sa decida daca va lua startul sau nu la cea de-a 9-a sa participare la raliu – din cauza ca nu era sigur ca bratul sau drept este refacut suficient dupa accidentarea suferita la mai putin de doua luni inainte de start – iata ca dupa saptamana 1, Mani Gyenes ne duce cu gandul la personajul fictiv Iron Man, depasindu-si conditia si devenind astfel un erou real, cum l-au numit unii sustinatori in mesajele de incurajare postate pe pagina lui de Facebook. Asadar, analogia este cu atat mai potrivita, cu cat dupa primele 5 etape , Mani ocupa locul 2 la clasa Malle Moto, locul 4 la clasa Maraton si locul 43 la general.

Dar sa revenim la traseu si sa amintim pe scurt cum au decurs ultimele doua etape – 4 si 5. Etapa 4 Arequipa – Moquegua, prima parte a etapei maraton a avut 406 km proba speciala, Mani terminand cu al doilea timp al clasei Malle Moto: 4h 51 min 44 sec. A fost o proba cu treceri prin canioane, prin riosuri (albii secate de rau, care se umplu in sezonul ploios) si mult fesh – fesh (nisip foarte fin care are un aspect dur). Pentru ca a fost o etapa maraton, Mani nu a avut voie sa schimbe pneurile in bivuacul din Moquegua.

#32 Mani Gyenes (Autonet Motorcycle Team),etapa 4 – credit foto Rally Zone

Etapa 5 Moquegua – Arequipa a masurat 776 km, din care 345 km de proba speciala si a avut startul pe o plaja de la Oceanul Pacific, in linie, asemeni curselor de motocros, si foarte mult nisip. Timpul lui Mani: 5h 19min 12sec – al doilea in clasamentul etapei la Malle Moto. A fost o proba cu foarte mult fesh-fesh si cu multe dificultati la capitolul vizibilitate.

Emanuel Gyenes (#32 Autonet Motorcycle Team):Am ajuns din nou in Arequipa. Asta inseamna ca prima saptamana s-a terminat. A fost o saptamana destul de grea, foarte mult nisip, chiar si proba de azi (n.e.: etapa 5), in ultimii 30-40 de kilometri am avut niste dune care au fost foarte greu de trecut. Au fost urcari unde chiar si de patru ori am incercat sa urc si n-am reusit; de fapt nu numai eu, foarte multi concurenti am fost acolo, a fost fain! Am avut doua zile maraton, n-am avut probleme, totul a fost ok. Sper sa ajung saptamana viitoare cu bine in Lima. ”

#32 Mani Gyenes (Autonet Motorcycle Team), etapa 5 – credit foto Rally Zone

Deși ieri, 12 ianuarie a fost zi de odihna, motocicliștii au avut totuși de călătorit, fiind nevoiți să parcurgă 200 de km până la bivuacul din Camana, pentru a fi mai aproape de startul pe proba specială din etapa 6 de astazi: Arequipa – San Juan de Marcona. În total 838 de km, din care 336 sunt km de probă specială. Fesh-fesh-ul, acel nisip fin care are aspectul unei suprafețe dure va fi felul principal și in meniul specialelor din a doua parte a raliului, iar un ingredient foarte spectaculos va fi reprezentat aici de dunele foarte înalte.

Astazi, 13 ianuarie, competiția s-a reluat, caravana ajungând din Arequipa (orașul care a găzduit bivuacul în ziua de odihnă) în San Juan de Marcona. Punctul culminant va fi podiumul de sosire din Lima unde doar cei care vor rezista tuturor intemperiilor, conditiilor extreme (fizice si psihice) in regim de cursa, cat si caracteristicilor geografice dintre cele mai dure, vor ajunge pe 17 ianuarie.

By: Maria-Teodora Secul