Dakar 2018: Etapa 11 mareste lista abandonurilor, Mani Gyenes urca pe 24

_BAR0273

De la o etapa la alta, Dakarul isi intareste in acest an si mai mult reputatia de cel mai dur raliu de pe planeta, ingrosand randurile abandonurilor de la o zi la alta cu nume sonore, aspirante la podium. Singurul roman din Dakar – Emanuel Gyenes (Autonet Motorcycle Team) – da dovada inca o data de perseverenta, experienta, rezistenta si determinare iesite din comun. El se lupta de cateva zile cu o raceala serioasa, care in conditiile in care mai si ai de pilotat sute de kilometri zilnic la altitudini ametitoare si temperaturi antagoniste, trebuie sa fii concentrat la navigatie si la tot ce e in jurul tau, nu multi oameni ar fi capabili sa duca la bun sfarsit macar o singura astfel de zi, daramite sa-ti mentii pozitia si sa mai si avansezi treptat in clasamentul general. Toti competitorii acestui raliu sunt niste super-oameni la propriu si suporta diversele probleme ce li se ivesc in cale de orice natura – fizica, psihica, tehnice etc – insa unii au mai mult sau mai putin noroc sa ramana in acest joc dur. Al nostru #28 inca rezista!

Dupa 11 dintre cele 14 etape ale Dakar 2018, Emanuel Gyenes ocupa locul 24 in clasamentul general izbutind sa mentina un ritm bun in dunele de la Fiambala, desi a avut mari dificultati cu sistemul de navigatie. Etapa a 12-a programata astazi a fost anulata pentru categoria moto din motive de siguranta. Riderii vor ajunge pe asfalt in San Juan, ultima oprire inaintea marelui finis din Cordoba, 20 ianuarie.

© RallyZone - Edoardo Bauer

Belen- Fiambala si ulterior San Juan era cea de a doua etapa maraton pentru categoria moto din aceasta editie a Dakar-ului si riderii au ajuns aseara in Fiambala. In acest bivuac au trebuit sa isi pregateasca singuri motocicletele pentru etapa 12, cea care ii duce in San Juan, unde se reintalnesc cu echipele de asistenta tehnica. Proba speciala de ieri a fost una cu temperaturi de peste 40 de grade C, faimoasele dune extrem de fine cu nisip alb de la Fiambala si treceri prin canioane.

Pentru Mani a fost cea mai grea zi din acest Dakar, izbutind al 30-lea timp pe proba, desi a fost nevoit sa deruleze manual paginile din roadbook pe toti cei 280 de km. In drum catre proba a cedat butonul care actioneaza rolele derulatorului si singura solutie a fost sa le actioneze manual. Pe acest fond a si cazut intr-o zona cu piatra si in urma impactului si a vibratiilor ulterioare a cedat prinderea tobei de esapament.

 t1 t2

t3 t4

Emanuel Gyenes #28 Autonet Motorcycle Team: „Nu a fost simplu ieri in dune si imi pare rau ca nu am putut avea un ritm mai bun din pricina dificultatilor cu sistemul de navigatie. Ma bucur ca am terminat proba si ca am izbutit sa pun cat de cat la punct motocicleta pentru proba speciala pe care urma sa o avem astazi. S-a decis anularea probei pentru ca in prima parte a traseului s-au anuntat furtuni si era imposibil ca elicopterele sa zboare – in Dakar este prioritara asigurarea interventiei medicale rapide. Iar daca s-ar fi taiat fix acea sectiune si am fi intrat in a doua bucata de traseu ne-ar fi dat startul dupa masini si camioane. Niciun motociclist nu a vrut sa mearga in acele conditii pentru ca dupa trecerea masinilor si a camioanelor traseul se schimba radical si devine mai periculos, se fac santuri pe care nu le ai in roadbookul initial. Mai avem doua zile cu probe speciale vineri si sambata si sper sa isi faca efectul antibioticele pe care mi le dau medicii de aici de cateva zile si sa ajungem cu bine la finisul din Cordoba.”

11

Maine, 19 ianuarie, raliul va merge de la San Juan la Cordoba pentru etapa nr. 13.424 km de proba speciala si 483 km de legatura, traseul probei urmand sa includa dune, fesh-fesh si drumuri rapide pe un macadam unde se organizeaza si probe din WRC. Sambata, inainte de a urca pe podiumul de sosire al editiei 40, concurentii mai au de parcurs o etapa cu 160 de km de legatura si 120 km de proba speciala, cu multe treceri prin riosuri (albii de rau secate care se umplu doar in anotimpul ploios) si sectiuni rapide.

Fotocredit:RallyZone