Dakar 2017 Etapa 2 Creşte suspansul dar şi avansul

toby

De la Resistencia la San Miguel de Tucumán

Cei care participă în mod regulat la Dakar, ar putea spune că Argentina le e binecunoscută din moment ce raliul a trecut prin această ţară de-a lungul a 9 ani consecutiv… însă nu l-au înfruntat niciodată până acum pe “Chaco”! În această regiune plină de istorie din lumea competiţiilor de rally-raid mondial (Transchaco etc.), răbdarea şi mintea limpede vor fi bunuri de preţ, în special când vine vorba de praf. Asta dacă nu se transformă în noroi… Concurenţii au descoperit azi în această regiune track-uri înguste care au ridicat mult praf în jur, răscolindu-le poate amintiri din Savana Africană. O atenţie deosebită a fost necesară în privinţa animalelor sălbatice întâlnite din belşug pe traseu şi a porţiunilor inundate. Mai mult decât atât, canicula i-a testat fără milă pe concurenţi în această primă lungă etapă din Dakar 2017.

15822536_1414623168561941_6690369391400458215_n

Fotografia de mai sus este din această dimineață, înainte de startul pe probă şi o avem de la Mani Gyenes, care, graţie experienţei sale a ştiut să treacă de această zi cu bine.

 ”Am avut o etapă specială de 275 km. Proba nu a fost grea, dar cu 43 de grade în aer a fost foarte dificil pentru toți concurenții, am terminat pe locul 28 astăzi. În a doua parte a probei a fost foarte mult praf și nu am vrut să risc depășind.” “A fost o zi foarte lungă, am avut în total 803 km din care 275 de probă specială. Prima parte a probei a fost una rapidă și cu secțiuni de noroi, am avut de trecut niște bălți cu mult noroi. Acolo am avut grijă să aleg drumul cel bun, ca să nu am probleme și să rămân în noroi. Iar partea a doua, după alimentarea de la km 175 a fost o zonă cu mult praf și din păcate nu am reușit să depășesc. Am mers până la finișul probei speciale în spatele unui concurent care a plecat în fața mea și nu am reușit să îl depășesc, deși eram mai rapid ca el. Am avut o zi bună, traseul mi-a plăcut foarte mult. Ce nu mi-a plăcut a fost căldura, am avut peste  43 de grade C pe timpul probei. Etapa 3 va fi iarăși o zi lungă, iarăși dimineață la ora 4 pornește primul motociclist din bivuac, așa că nopțile sunt foarte scurte în Dakar. - Emanuel Gyenes

Pe speciala nr. 2 Resistencia – San Miguel de Tucuman, Mani are al 28-lea timp – 22h55min30sec, iar după 2 din cele 12 probe ale Dakar 2017 ocupă locul 29 la General.

15781628_1414622855228639_7575214334656210465_n

Dacă piloţii au crezut că Etapa 1 a Raliului Dakar din acest an a fost una dificilă, astăzi, ei au avut de înfruntat un mamut de 803 kilometri distanţă, de la Resistencia la San Miguel de Tucumán, dintre care 275 km de specială cronometrată, care i-a făcut să-şi intre în ritm.

Performanţa zilei a venit din partea Campionul en-titre – Toby Price(KTM) – care este primul non-european ce a caştigat vreodată Dakarul. Australianul a depăşit această zi complicată şi a preluat conducerea cursei, revendicându-şi “drepturile” încă din etapele din deschidere. Matthias Walkner(KTM) şi Paulo Gonçalves(Honda) au completat podiumul zilei, în timp ce întreaga categorie moto începe să capete formă. Turul de forţă de azi din partea lui Toby Price i-a oferit câştigătorului din 2016 o victorie convingătoare cu un avans de 3 minute şi 22 secunde în faţa lui Matthias Walkner şi 3 minute şi 51 secunde în faţa lui Paulo Goncalves. Această etapă ar putea avea deja consecinţe notabile pentru tot restul raliului! Principalii rivali din 2016 ai lui Toby, Pablo Quintanilla and Stefan Svitko sunt încă şi mai în urma lui, în timp ce Joan Barreda abia a reuşit să se strecoare în top 10 azi. Mai mult decât atât, din păcate pentru Matthias Walkner, acesta a primit o penalizar de 5 minute, de pe locul 2 iniţial, aterizând pe 13, iar la General pe 11.

Toby Price

“A fost o etapă foarte, foarte rapidă, dar fără navigaţie”, a declarat Toby Price. “Am avut 274km de specială la aproximativ 38°C  sau 40°C, aşa că a fost cu siguranţă o zi foarte fierbinte pe motocicletă.” “A fost o nebunie. Erau foarte multe vite. Mergi de-a lungul acestor drumuri care nu sunt mai late decât o maşină, iar dacă o vacă îţi iese din spatele unui copac sau boschet, nu va fi foarte drăguţ, plus că oricum ai deja destule lucruri la care te gândeşti când te afli pe motocicletă în timpul etapei.” “Doar acum, după, stai şi te gândeşti cât de wild a fost totul. Avem mai mulţi canguri la noi în ţară, dar pacă mi-aş dori un pic mai mult să înfrunt un cangur decât o vacă, dar una peste alta, am trecut şi de această fază periculoasă.”

“Aceasta a fost prima cea mai lungă etapă a Raliului Dakar 2017,” a spus Goncalves. “Au fost 280 km de specială rapidă, cu multe pericole, în special în primii 80 km, cu prea mult pericol care nu prea a fost foarte bine aratat în road-book.” “Am încercat să fiu rapid, dar să şi am grijă, deoarece este prea devreme…întotdeauna este prea devreme să faci greşeli, dar mai ales în cea de-a doua etapă a Dakarului.”

carte2

Xavier de Soultrait(Yamaha) — câştigătorul specialei de ieri — a avut de asemenea o performanţă solidă având cel mai bun al 3-lea timp al zilei, fiind însă penalizat şi el cu un minut şi coborând o treaptă, cedându-i locul 3 la general lui Sam Sunderland (KTM).

Franco Caimi a fost cel mai rapid debutant (rookie) pe 21, Laia Sanz s-a oprit pe locul 24, însă pentru pilotul Yamaha Helder Rodrigues n-a fost o zi la fel de bună, ajungând pe 31.

La categoria Malles Moto (fără asistenţă tehnică), Julian Kozac a fost pilotul cel mai rapid. Cu 4 locuri mai în urmă, pe 39th Lyndon Poskitt a fost al 2-lea cel mai rapid din această categorie, iar al 3-lea, Toomas Trisa (locul 44 la General).

By: Maria-Teodora Secul

Photo: ASO/A.Vialatte, Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool