29 august – Ziua Motocicletelor

motorcycle

Acum 128 de ani, pe 29 august, in anul 1885, tehnicianul german Gottlieb Daimler si inginerul Wilhelm Maybach primeau brevetul de inventie pentru motocicleta, pe care au numit-o “Reitwagen”! Cu aceasta ocazie, va urez voua tuturor si motocicletelor voastre “La multi ani!” ;)

Tradus in romaneste, “Reitwagen” ar insemna “vehicul-cal”, dar in traducere libera i-am putea spune mai curand “vehicul de calarit”. La inceput, a fost privit cu neincredere de catre contemporani, iar la efectuarea primelor teste, inventatorii insisi au admis ca asta “nu este o masina, este mai mult un dispozitiv de zdrobit oase”, potrivit Infoniac.

„Parintele motocicletei”, Gottlieb Daimler a utilizat o structura de lemn inventata de el, careia i-a atasat un motor pe benzina, conceput pentru o trasura cu patru roti. Prima motocicleta avea jante metalice si un resort care sa amortizeze socurile. Impreuna cu Maybach, cu care a lucrat la firma Deutz, Daimler a deschis un atelier la Cannstatt. In 1885, cei doi construiau prima motocicleta din lemn, iar patru ani mai tarziu, un triciclu cu motor. De asemenea, in acelasi an, au construit primul motor cu doi cilindri în V, pe care l-au prezentat la Expoziţia Universala de la Paris.

stiati-prima-motocicleta

Sursa foto: pursuitist.com

Motocicleta a functionat de la prima tesare, ceea ce a incurajat inventatorii, care au continuat sa dea frau liber fanteziei lor creatoare. In curand, ei aveau sa monteze motorul pe o barca, pe o sanie si chiar pe o brisca, inlocuind calul, cu motorul.

In 1886, inventatorii au montat acelasi tip de motor si pe o masina de pompieri, fara prea mult succes insa, datorita problemelor la pornire, care uneori durau chiar si o jumatate de ora. La acea data, un motor nu putea porni rece si trebuia in prealabil incalzit, de obicei cu apa fierbinte.

In 1889, cei doi inventatori prezentau la Expozitia Universala din Paris un motor cu ardere interna si carburator cu jiglere, inventie care urma sa-i consacre si sa deschida un drum nou spre viitoarea industrie a automobilelor.

In ce priveste motocicleta, la sfarsitul secolului al XIX-lea, ea era privita ca un fel de curiozitate acrobatica si foarte riscanta, nimeni nebanuind viitorul ei de succes, dovedit indeosebi dupa ce s-au modernizat si drumurile, ceea ce scadea riscul de accidentare.

Si totusi, apelativul dat de catre inventatori in 1885 de “dispozitiv de zdrobit oase” este inca de actualitate; cu toate acestea, motomaniaci fiind cu totii, nu avem cum sa nu-l iubim!

moSursa foto:  Infoniac

By: Maria-Teodora Secul

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>